Facebook

Det lyder måske som den mest umulige overskrift i verdenshistorien, men den er god nok: Det er muligt at være produktiv, mens man er på Facebook. Det er endda muligt for dig, hvis du har de rette interesser og er villig til at arbejde en smule for det først. Der er nemlig nogle jobs, der ligefrem kræver, at man er på Facebook – og altså ikke bare for at din chef kan holde øje med, hvad du laver, eller få fat i dig når som helst. Er du interesseret? Så læs med her, hvor vi set lidt nærmere på, hvordan det kan lade sig gøre.

Jobs inden for digital markedsføring med videre er klart den nemmeste og mest attraktive måde at tjene penge, mens man er på Facebook, Twitter eller et af de mange andre sociale medier. Det handler nemlig lige præcis om, at man skal markedsføre et produkt, en service eller lignende på nettet – og så er de sociale medier altså et af de bedste steder at gøre det nu til dags. Hvis man er virkelig god, så kan man nemlig få mange tusinde, hvis ikke millioner, til at interagere med noget, der rent faktisk er en reklame, bare ved at lave et lille opslag. Det sker blandt andet, når folk på Facebook deler et opslag og det derved går viralt, fordi det bliver delt af deres venner, som deler det med deres venner og så videre. Det samme kan du ske bare ved, at folk synes godt om et opslag, da deres venner typisk også kan se den slags aktivitet. Men hvad skal der egentlig til, for at man bliver god til den slags?

Først og fremmest kræver det erfaring og viden. Den slags har det desværre med at være afhængig af din målgruppe med mere, så selv hvis du har meget erfaring med én målgruppe, kan du altså støde på problemer, når du skal markedsføre noget til en anden målgruppe. Med en marketing automation softwareløsning lærer man heldigvis hurtigt, hvad der virker og hvad, man bør holde sig fra. Det hjælper dig blandt andet med at indsamle viden om de opslag, du laver, samtidig med at mange af dine opgaver bliver automatiseret. Det kan for eksempel ske ved, at du kun laver ét opslag, som så automatisk bliver lagt ud på alle de forskellige sociale medier, du er interesseret i. Derefter får du data samt en autogenereret analyse, der gerne skulle hjælpe dig med at finde ud af, hvad du ikke ved og hvad du kan gøre med det, du allerede ved. Ikke nok med at dit job specifikt handler om Facebook og andre sociale medier – meget af det resterende er automatiseret, så du kan bruge mere tid på Facebook helt uden, det går ud over din produktivitet.