Vi er de sidste mange år blevet oversvømmet af god information omkring kost og motion. Aldrig har Danmark været sundere, og det er en fantastisk udvikling. Folk finder overskud til at købe god og sund mad, droppe sodavanden og få dyrket noget motion. Men én ting er at gøre den slags fordi det er ”moderne” – noget andet er at gøre det med sjæl og hjerte, så man virkeligt får noget ud af det. Vi vil alle sammen gerne det sidste. Ingen har lyst til at spise sund mad, holde sig fra alle de lækre sager og svede henne i Fitness centeret bare for at være moderne. Nej, det kan godt ske det er hvad der får os til endelig at tage initiativet, men man holder altså kun fast, fordi det går op for én hvor meget bedre man har det, når man lever en sund livsstil. Men det betyder også pludseligt, at der kommer mere pres på én. For hvordan sikrer man sig, at ens fitness rutine er noget der bliver ved med at give resultater? Hvordan sikrer man sig overhovedet, at man får taget sin træning seriøst?

Det er hvad denne artikel gerne skal hjælpe dig med at finde ud af. Jeg vil her dele nogle af de mest effektivt teknikker til, at begynde at tage din træning seriøst, og sørge for at du bliver ved med at forbedre dig og få alle de gode effekter af en sund livsstil.

Først og fremmest, så skal vi have sikret at du har et startskud af motivation. Motivation kan ikke bringe dig hele vejen, men det kan være nok til at komme i gang og få nogle gode vaner på banen. Der er tre måder at motivere dig selv på:

1. Du kan fortælle dine venner om, at du er begyndt at dyrke motion, og måske bede dem om at holde dig oppe på det.

2. Du kan købe et af de dyrere tracksuits på markedet. Ikke alene vil du være motiveret af at se godt ud når du løbet, og have tøj der støtter den bedste løbe-oplevelse – du vil også føle at du er nødt til at tage ud at løbe, når nu du har brugt så mange penge på udsyret. Det virker!

3. Skriv dig op til et maraton eller lignende arrangement.

Jeg vil råde dig til at benytte dig af alle tre. Find et maraton der starter om 3-4 måneder og skriv dig op med det samme. Nu har du et klart mål indenfor nærmeste fremtid: du skal kunne gennemføre det maraton! Se så at komme ud af starthullerne, og få købt dig et ordentligt tracksuit. Skriv så et opslag på Facebook og de andre sociale medier om, at du er begyndt at løbetræne, og har tænkt dig at løbe et maraton om bare nogle få måneder.

Bare ved at læse det, kan du nok mærke motivationen i kroppen. Tag handling nu, og det vil kun blive endnu vildere!